سرویس برتر

کاربرد فیلتر hepa در جاروبرقی

این روز ها فیلتر های هوشمند هپا توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. این فیلتر ها نسل جدیدی از تصفیه کنندگان هوا هستند که از بیماری های تنفسی جلوگیری می کنند.
دارین مارکت همه چیز در مورد فیلتر هوشمند HEPA در جاروبرقی را به شما خواهد گفت.
فیلتر هوشمند HEPA در جاروبرقی چست؟
نسل نوین انواع جاروبرقی ها مجهز به فیلتر هوای هپا هستند. بدون شک برای شما هم پیش آمده که بعد از جاروبرقی ذرات گرد و خاکی را مشاهده کرده اید که از جاوبرقی خارج شده اند. گرد و خاکی که می تواند در طولانی مدت منجر به ایجاد بیماری های تنفسی و حتی آلرژی می شود. هوشمند HEPA در جاروبرقی همانند سدی محکم جلوی جریان ورودی هوا قرار میگرید و از خروج این ذرات جلوگیری می کند.
ذرات یونیزه شده در فیتلر هپا نمی توانند از آن عبور کنند. از این رو بعد از جارو برقی کشدین گرد و غبار ناشی از جارو کشیدن را وارد ریه های خود نخواهید کرد.
روش کار فیلتر هپا
فیلتر هپا یک لایه مشبک است که دارای سواخ هایی کمتر از 0.3 میکرون است. اگر چه جریان هوا مولکول های ریزی دارد که ممکن است از این سوراخ ها رد شوند اما ذرات معلق در هوا بیشتر از 0.3 میکرون هستند. این ذرات در داخل فیلتر گیر افتاده و هوای عاری از مواد حساسیت زا و میکروب خارج خواهد شد. اما این فرآیند دارای 3 مرحله است که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.
مسدود کردن
در مرحله مسدود کردن، ذراتی که قطری برابر 100 نانومتر دارند، در سطح بیرونی فیلتر گیر کرده و باقی می مانند و بدین ترتیب هوای پالایش شده خارج می شود.
گیرافتادن
بافت فیلتر های هپا بسیار متراکم و در هم است، از این رو ذرات بزرگ تر از 1 میکورن که در مرحله قبل توانسته اند همراه ذرات هوا وارد فیلتر شوند، در میان الیاف متراکم فیلتر گیر می افتند.
انتشار و پراکندگی
ذرات کوچک تر از 0.1 میکرون نیز به این علت که دارای حرکت نامنظم بوده و مدام جهت حرکت خود را تغییر می دهند، به احتمال زیاد به سبب جنب و جوش زیاد درون فیلتر گیر خواهند افتاد. از این منظر نیز هوای گذرنده از فیلتر تا حدودی از این ذرات تصفیه می گردد. برطبق این موارد می توان دریافت که فیلترهای هپا تنها قادر به تصفیه ذرات معلق هستند و نمی توانند بوهای ناخوشایند ، فرمالدهید و ترکیبات آلی فرّار را تصفیه کنند. به همین دلیل است که از فیلتر کربن اکتیو نیز در دستگاه های تصفیه هوا استفاده می شود.

4 نظر

  1. Poya گفت:

    فیلتر هپا واقعا کاربردی است

  2. ماهان1212 گفت:

    چه جالب واقعا اطلاعات کامل و مفیدی بود واقعا از سایت سرویس برتر ممنونم بابت مقالتون

  3. علی اکبر گفت:

    مطالبی از مقاله‌ی کاربرد فیلتر hepa در جاروبرقی رو خوندم. ممنون.

  4. mehdi گفت:

    سلام
    این مطلب در مورد فیلتر هوشمند HEPA خیلی مفید بود . ممنون از این که این اطلاعات رو گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.