سرویس برتر

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جاروبرقی در منزل در سایت سرویس برتر  به توضیح آن می پردازیم.

تعمیر جاروبرقی در منزل

امروزه جارو برقی یکی از لوازم اساسی منزل به شمار می رود. معمولا این وسیله کاربرد زیادی در خانه ها دارد و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده ی زیاد از آن نیز ممکن است موجب بروز مشکلات کوچک و بزرگی در آن شود. به دلیل هزینه های هنگفت لوازم منزل، اغلب افراد ترجیح می دهند

تا به جای خرید یک وسیله ی نو، لوازم موجود خود را تعمیر نمایند. تعمیر جاروبرقی یک تخصص حرفه ای است.

اگر قطعات داخلی نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند باید از یک متخصص کمک بگیرید. اما گاهی برخی از مشکلات را می توانید خودتان هم برطرف کنید.

در ادامه ی مطلب به تعدادی از این مشکلات و نحوه ی برطرف نمودن آن ها اشاره می گردد.

مکش ضعیف جاروبرقی

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که حس کنید قدرت مکش جاروبرقی تان کاهش یافته است. در این صورت بهتر است

ابتدا کیسه ی جاروبرقی را چک کرده و تعویض نمایید. زیرا اگر کیسه خیلی پُر باشد، هوا نمی‌تواند از دستگاه عبور کند و مکش کاهش می‌یابد.

اگر این مورد با تمیز کردن کیسه حل نشد، گرفتگی شلنگ را بررسی کنید. برای بررسی گرفتگی شلنگ، ابتدا شلنگ را از جاروبرقی جدا کنید.

سپس آن را دراز کرده و داخل آن را با آب تمیز کنید. اگر نمی‌توانید شلنگ را از هر دو طرف جدا کنید، یک سَر آن را جدا کنید، شلنگ را تا آنجا که می‌توانید بکشید

و سپس جاروبرقی را روشن کنید تا سعی شود عامل مسدود شده را به درون خود بکشد. سوراخ شدن لوله خرطومی هم می تواند یکی از دلایل کشش ضعیف جاروبرقی باشد.

در واقع بخشی از قدرت مکش دستگاه از طریق همین سوراخ به هدر می رود. سوراخ و ترک های ریز روی خرطومی با چشم هم قابل مشاهده هستند.

در این مورد می توانید با خرید یک خرطومی دیگر مشکل را حل کنید. گاهی فیلتر جاروبرقی بیش از حد کثیف شده و تمام روزنه های آن مسدود می باشد.

شستن و تمیزکردن مرتب فیلتر جاروبرقی بر قدرت مکش دستگاه بسیار تاثیر دارد. برای دسترسی به فیلتر، کاتالوگ دستگاه را بررسی کنید.

اگر موتور جاروبرقی نیم سوز باشد، قدرت مکش دستگاه به شدت کم خواهد شد. برای بررسی این مشکل، لازم است به تعمیرکاران متخصص مراجعه نمایید.

سایت سرویس برتر، تعمیر جاروبرقی در منزل را به صورت حرفه ای انجام میدهد.

روشن نشدن جاروبرقی

گاهی ممکن است با وصل پریز به برق و روشن کردن دستگاه، جاروبرقی روشن نشود. روشن نشدن جاروبرقی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

یکی از دلایل وجود گرفتگی در نازل یا کیسه می باشد. برای تنظیم آن، جاروبرقی را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا کنید.

انسداد را برداشته و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا محافظ حرارتی خنک شود. ممکن است بعضی از مدل‌ها برای تنظیم مجدد آن نیاز به فشار دادن یک دکمه داشته باشند،

در حالی که برخی دیگر به طور خودکار تنظیم می‌شوند. البته دلایل دیگری هم ممکن است موجب روشن نشدن جاروبرقی شوند

که از جمله ی آن ها می توان به جریان برق پریز قطع شده، سیم جمع کن قطع شده، خرابی کلید قطع و وصل جاروبرقی، اشکال در موتور جاروبرقی و… اشاره نمود

کار نکردن سیم جمع کن

کار نکردن سیم جمع کن نیز یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در جاروبرقی به وجود بیاید. در صورت کار نکردن سیم جمع کن

ابتدا سیم جارو برقی را از پریز برق جدا کنید. سپس چند سانتی‌متر از سیم جمع کن جارو برقی را بگیرید، یک کشش تند به سیم بیندازید،

سیم را رها کنید تا دوباره با مکانیزم سیم پیچ درگیر شود. در صورتی که مشکل رفع نشد، نور چراغ قوه را روی سوراخ محل ورود سیم به جارو برقی بیندازید.

با انگشتان خود، خاک یا سایر آلودگی‌های چسبیده را در سوراخ پاک کنید. از یک مداد یا میله استفاده کنید

و در جهت عقربه‌های ساعت داخل سیم جمع کن بچرخانید تا آلودگی‌ها را تمیز کند. مداد را برداشته، سیم را بکشید تا مکانیسم سیم پیچ دوباره درگیر شود.

خراب شدن سوئیچ روشن/ خاموش

گاهی به خاطر استفاده مکرر، سوئیچ روشن و خاموش جاروبرقی می‌تواند از کار بیفتد. خوشبختانه دسترسی و آزمایش سوئیچ در اکثر مدل‌ها آسان است.

بعضی از آن‌ها با پرچ در جای خود محکم می‌شوند اما بیشتر آن‌ها از پیچ استفاده می‌کنند. برای شروع کار اول جاروبرقی را برق بکشید،

سپس صفحه درپوش را بردارید تا قسمت پشتی سوئیچ نمایان شود. سوئیچ ممکن است روی دسته یا روی بدنه جاروبرقی باشد.

سیم‌ها را بررسی کنید تا از اتصال کامل آن‌ها به سوئیچ مطمئن شوید. اگر مشکلی در مدار وجود دارد یا سوئیچ به درستی کار نمی‌کند، سوئیچ را جدا کرده و آن را جایگزین کنید.

از طریق تماس با مجموعه لوازم خانگی سرویس برتر، ابتدا مشکل را اعلام کنید تا در اسرع وقت تعمیرکار حرفه ای به محل اعزام شود.

برای تعمیر جاروبرقی خود در صورت خرابی و مشکل دستگاه می توانید با تعمیر لوازم خانگی سرویس برتر در مناطق مختلف تهران

از طریق شماره تلفن های

02166551073

02122919801

02177976639

02155675403

به صورت شبانه روزی تماس حاصل نمایید 

تا در اسرع وقت تعمیرکاران و سرویس کاران مجرب سرویس برتر به یاری شما بشتابند.

 

مطالب مفید:

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی – نمایندگی یخچال فریزر اسنوا – نمایندگی ساید بای ساید دوو – نمایندگی ماکروفر بکو – تعمیر ماشین لباسشویی ال جی – تعمیر کار یخچال فریزر سامسونگنمایندگی ساید بای ساید ال جیشماره تعمیرکار ساید بای ساید سامسونگ – شماره تعمیرکار ماکروفر کنوود – تعمیر جاروبرقی سامسونگنمایندگی ساید بای ساید سامسونگتعمیر ماکروفر – تعمیر ماکروویو – تعمیر ساید بای ساید –نمایندگی ماکروفر ال جی تعمیر ماکروفر در پونک – تعمیر ساید بای ساید هیتاچی – تعمیر ساید بای ساید در آزادی – تعمیر لباسشویی – تعمیر ماشین لباسشویی  تعمیر یخچال فریزر – نمایندگی لباسشویی ال جینمایندگی ماکروفر سامسونگ

4 نظر

  1. شیوا گفت:

    واقعا خیلی خوبه که ادم بتونه تعمیرات جزئی جاروبرقی رو خودش انجام بده. ممنون از مطالب مفیدتون

  2. میلاد گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما میخاستم بپرسم علت قدرت نداشتن موتور جاروبرقی چیه و برای تعمیر و عیب یابی چیکار باید کنیم ؟

  3. امیرحسین گفت:

    مقاله ی تعمیر جاروبرقی در منزل عالی بود. ممنون از سرویس برتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.