سرویس برتر

تعمیر ماکروویو دلونگی

ماکروویو یک وسیله برقیست که ممکن است پس از گذراندن عمر مفید مشکلی پیدا کند.ممکن است این ایراد در اثر استفاده نادرست از دستگاه باشد.

اگر ماکروویو شما به هر علتی مشکلی پیدا کرده است نگران نباشید.متخصصین سرویس برتر برای تعمیر ماکروویو دلونگی در اسرع وقت به شما کمک می کنند. متخصصین سرویس برتر با هزینه مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند به شما کمک کنند و بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

برای تعمیر ماکروویو دلونگی به کجا مراجعه کنیم؟

برای تعمیر ماکروویو دلونگی کافیست اقدام به ثبت درخواست تعمیر خود در سایت سرویس برتر کنید. و از خدمات ویژه سرویس برتر برای تعمیر ماکروویو برخوردار شوید.

یا می توانید با سرویس برتر تماس بر قرار کنید و مشکل دستگاه خود را ذکر کنید.پس از ثبت درخواست متخصصین سرویس برتر در اسرع وقت مشکل ماکروویو دلونگی شما را بر طرف می کنند.

چرا از سرویس برتر استفاده کنیم؟

  • سرویس برتر دارای صد ها تعمیرکار متخصص ماکروویو است.
  • سرویس برتر با توجه به شرایط اقتصادی سعی در تعمیر قطعات دارد.درصورتی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد اقدام به تعویض آن می کنند.
  • در صورت لزوم به تعویض قطعات دستگاه شما از قطعات اورجینال استفاده خواهد شد.
  • تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه و تحت نظارت این مجموعه می باشد.
  • هزینه ها پیش از انجام کار به شما اعلام می شوند و پس از پایان کار دریافت خواهند شد.
  • سرویس برتر در اسرع وقت و همان روز به درخواست شما رسیدگی می کند.
  • سرویس برتر با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد.
  • تعمیر ماکروویو فرایندی دشوار و پیچیده است.اگر ماکروویو شما خراب شده است یا مشکلی دارد نباید خودتان اقدام به تعمیر و دستکاری آن کنید یا آن را به دست افراد بی تجربه بسپارید. زیرا ممکن است آسیب جدی تری به دستگاه وارد کنید. تعمیر ماکروویو یک کار تخصصی است پس بهتر است به دست تعمیرکاران متخصص سپرده شود.
  • سرویس برتر با متخصصین حرفه ای و مجرب برای تعمیر ماکروویو دلونگی هر گونه خرابی ماکروویو دلونگی شما را تعمیر میکند.

 

بیشتر بخوانید: تعمیر ماکروویو و ماکروفر

ماکروویو چگونه کار می کند؟

ماکروویو یک تابش الکترومغناطیسی است که در اثر حرکت امواج الکتریکی و مغناطیسی با یکدیگر پدید آمده است.تابش ماکروویو از ظروف،شیشه،کاغذ و غیره  رد شده و جذب غذا می شوند.به همین علت غذای شما پس از مدت کوتاهی گرم خواهد شد.

دستگاه های ماکروویو در دنیای امروزه که سراسر پیشرفته است بسیار مناسب است.این دستگاه های کارآمد سبب بهره وری بیشتر از زمان می شوند و انتخاب مناسبی برای همه افراد هستند.

جالب است بدانید که امواج ماکروویو جذب چربی،قند و غیره می شوند و جذب پلاستیک،سرامیک و سایر ظروف نمی شوند!

در فرایند انتقال امواج ماکروویو به غذا انتقال گرما صورت نگرفته و اتم ها برانگیخته می شوند.

تعمیر ماکروویو دلونگی

قسمت های اصلی دستگاه ماکروویو

ماکروویو ها هفت قسمت اصلی دارند.

اجزای اصلی ماکروویو شامل:سینی چرخان،منبع تغذیه،درب قفل،کاواک پخت و پز،مگنترون،موجبر،فن یا تهویه.

ماکروویو به چه مقدار از برق استفاده می کند؟

توان این دستگاه ها بر حسب وات سنجیده می شود.هر چه این مقدار بیشتر باشد قدرت دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.ماکروویو ها معمولا 850 یا 900 وات استفاده می کنند اما توان های بالاتر نیز وجود دارند.

تفاوت ماکروویو و ماکروفر

جالب است بدانید که این دو دستگاه تفاوتی با هم ندارند!

پس چرا دو اسم متفاوت دارند؟ علت این امر به دلیل آن است که کلمات انگلیسی اجاق ماکروویو و ماکروویو باهم متفاوت است که در معنای آن در فارسی به طرز دیگری بیان می شود.

اما در واقعیت این دو دستگاه فرقی با هم ندارند.احتمالا چیز هایی شنیده اید که می گویند یکی از آنها برای گرم کردن و دیگری برای پخت و پز است.باید بگوییم که این اشتباه است زیرا امواج منتشر شده از این دستگاه باعث ایجاد گرما می شود که شما می توانید از این گرما برای گرم کردن غذایتان یا پخت غذا استفاده کنید. و اینگونه طرز فکر ها غلط هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماکروفر سامسونگ

استفاده از ماکروویو و اشعه آن

  1. اشعه ماکروویو در صورت نشتی می تواند همانطور که غذا را گرم می کند بدن را گرم کرده و آسیب برساند.
  2. لنز های چشم و باتری های قلب در برابر این اشعه حساس هستند.
  3. وجود درب خراب ماکروویو باعث نشت امواج به بیرون می شود.این امواج در صورت نشت به خانم های باردار نیز آسیب می رسانند.
  4. دو قسمت بدن یعنی چشم‌ها و اندام تناسلی آقایان در برابر گرم شدن توسط تابش‌های رادیویی آسیب پذیر هستند.
  5. قرار گرفتن در معرض بیش از اندازه ی این امواج می تواند باعث سوختگی شود.

تمامی این اتفاقات در اثر قرار گرفتن بیش از حد در برابر این امواج رخ می دهند و لازم نیست نگران باشید.اما اگر ماکروویو شما قدیمی است و درب آن مشکل دارد بهتر است سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید.

نکات ایمنی در استفاده از ماکروویو

  • قبل از استفاده از دستگاه حتما دفترچه راهنمای آن را بخوانید.
  • فقط از وسایلی که مخصوص استفاده در مایکروویو است استفاده کنید.
  • بعد از استفاده از دستگاه حتما آن را تمیز کنید.
  • مایعات را بیش از حد توصیه شده در ماکروویو گرم نکنید.
  • اگر دستگاه شما با درب باز نیز کار می کند حتما استفاده از آن را متوقف کنید. به تعمیرکار ماکروویو مراجعه و آن را تعمیر کنید.
  • در صورت وجود هر گونه آسیب به درب دستگاه حتما در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تعمیر و قبل از آن از دستگاه ماکروویو استفاده نکنید.

نکات نگهداری از ماکروویو

در استفاده از ماکروویو نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها از خرابی دستگاه پیش از عمر مفید جلوگیری خواهید کرد. به طور معمول عمر مفید این دستگاه 5 تا 10 سال است.

  • در ماکروویو از ظروف فلزی استفاده نکنید.به علت اینکه تابش دستگاه خود از فلز منعکس می شوند قرار دادن ظروف فلزی در ماکروویو منطقی نیست و به خوبی کار نخواهد کرد.دیواره های دستگاه هم به همین علت فلزی هستند که امواج را منعکس کنند.
  • حتما بعد از استفاده از دستگاه برای حفظ ایمنی و بهداشت آن را تمیز کنید.می توانید برای تمیز کردن از پاک کننده های مخصوص ماکروویو استفاده کنید.
  • درب های ماکروویو بسیار مهم هستند.در باز و بسته کردن در ماکروویو دقت کنید و آن را آرام باز و بسته کنید تا از آسیب به آن جلوگیری کرده باشید.
  • برای استفاده از ماکروویو از ظروف مخصوص ماکروویو استفاده کنید.
  • اگر چیزی درون ماکروویو ریخته شد سریعا آن را تمیز کنید تا خشک نشود.

تعمیر ماکروویو دلونگی

بیشتر بدانید: تعمیر ماکروفر آریستون

رایج ترین مشکلات ماکروویو

در صورت وجود هر یک از مشکلات زیر در ماکروویو شما می توانید برای تعمیر ماکروویو از سرویس برتر کمک بگیرید.

  1. روشن نشدن دستگاه ماکروویو: روشن نشدن دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد.اصلی ترین عوامل این علت خراب بودن پریز،خرابی دو شاخه ماکروویو،خرابی کلید پاور دستگاه و…. می باشند.
  1. خاموش شدن در حین کار: خاموش شدن در حین کار نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.از جمله عوامل خاموش شدن در حین کار می توان خرابی فن موتور،ایراد در برد دستگاه،خرابی صفحه کلید،خرابی قفل در ماکروویو،اتصالی مدار دستگاه را نام برد.
  1. گرم نشدن غذا درون ماکروویو: چندین علت برای این اتفاق: خرابی لامپ ماکروویو،کثیفی فضای داخل ماکروویو،خراب شدن برد ماکروویو،زیاد بودن حجم غذا،خرابی ترانس های ولتاژ،خرابی سوییچ در ماکروویو،خرابی دیود ماکروویو،خراب شدن اتصالات داخلی و…
  1. جرقه زدن ماکروویو در حین کار: اگر ماکروویو شما در هنگام کار جرقه می زند دلیل آن ممکن است یکی از موارد زیر باشد.استفاده کردن از ظروف فلزی در ماکروویو،استفاده از ظروف شکسته در ماکروویو،اتصال مدار داخلی ماکروویو،خرابی قطعات داخل ماکروویو.
  1. نچرخیدن سینی ماکروویو: اگر سینی ماکروویو شما نمی چرخد ممکن است در قرار دادن آن در جای مناسب خود اشتباهی کرده باشید و آن را به درستی قرار نداده باشید.برای بررسی علت این اتفاق ابتدا ماکروویو را تمیز کنید و سینی را در مکان خود قرار دهید و ظرفی را در مرکز سینی بگذارید.اگر باز هم نمی چرخد موتور گردان ماکروویو شما خراب شده است.
  1. روشن نشدن المنت دستگاه: اگر بعد از روشن کردن دستگاه المنت آن روشن نمی شود دستگاه شما یکی از ایرادات زیر را دارد.اشکال در برد اصلی دستگاه،وجود مشکل در اتصالات داخلی،اشکال در ترموستات.اگر المنت دستگاه شما روشن نمی شود یا هر یک از عیب های ذکر شده در بالا را در دستگاه خود مشاهده کردید سرویس برتر می تواند برای تعمیر ماکروویو به شما کمک کند.سرویس برتر با متخصصین حرفه ای و مجرب بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد.
  1. دود کردن دستگاه ماکروویو: اصلی ترین دلیل دود کردن ماکروویو در هنگام کار کثیفی آن است.ابتدا دستگاه را تمیز کنید و اگر مشکل شما بر طرف نشد دلایل دیگری که می تواند باعث دود کردن دستگاه شود در زیر ذکر شده اند. خرابی موتور گردان،اتصالی برد دستگاه،اتصالی مدار های داخلی،نیم سوز بودن خازن ها و مقاومت ها.
  1. صدای زیاد ماکروویو: اگر در هنگام کار با دستگاه سر و صدای غیر عادی ای وجود دارد دلایل زیر را بررسی کنید.بررسی درست قرار دادن سینی در دستگاه،بررسی سنگین نبودن بیش از حد ظرفی که داخل ماکروویو قرار می دهید،بررسی فن دستگاه در صورتی که صدا از پشت دستگاه است،بررسی ریل و شفت زیر سینی.

بیشتر بخوانید : تعمیر ماکروفر در تهران

5 نظر

  1. سهراب گفت:

    مقاله ماکروویو دلونگی خیلی عالی بود. دست شما درد نکنه.

  2. سمیرا گفت:

    من این مارک رو داردم و راضیم

  3. فرشاد گفت:

    تعمیر ماکروویو دلونگی نكات جالبى داشت

  4. علی اکبر گفت:

    دمتون گرم با خدمات تعمیر ماکروویو دلونگی

  5. علی اکبر گفت:

    عجب مقاله‌ای بود تعمیر ماکروویو دلونگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.